söndag 16 januari 2011

2011 - Tillgängligheten sätts på prov hårdare

God fortsättning på det nya året 2011! Det blir ett intressant år på många vis. År 2010 var ju tillgänglighetens år. Vad blir år 2011 tillägnad? Vintern har tagit ett stadigt grepp om det mesta. Snö och is ställer nu oss inför flera frågor. Hur tillgängligt är vårt samhälle egentligen? I en debattartikel i Svensk Handikapptidskrift den 20 december 2010 skriver jag att tillgängligheten begravs i snön. Idag går jag in på Svensk Handikapptidskrifts webbsida för att läsa kommentarer om artikeln. Där möts jag av orden: "Artikeln är för gammal för att kommenteras". Och liknande tillstånd kan man se på dagstidningars webbsidor på Internet. Debatter och debattartiklar ses tydligen som färskvaror.
Om du vill kommentera min debattartikel i Svensk Handikapptidskrift går det bra att göra det här på min blogg.

Här hittar du artikeln på Svensk Handikapptidskrifts webbsida:

http://www.svenskhandikapptidskrift.se/index.php?page=archives&year=2010&month=12&news_id=959

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar